|
د مولانا
داکتر محمد سعید « سعید افغاني » لیکنه
|
دا څـه حال دی ؟
دا پـو ښتنه د چا څـخه و کــړم ؟
څـوک به د دی پو ښتنی واقـعي او حقیقي ځـواب و وایـــي ؟
و یره د دی ځـواب نه شي ویلی !
سیاست خـو انحرافي ځـواب وایـي !
ارتجاع د خلکو دوکه کول غــواړي !
اپــر چونستان د خپلو نـاوړو استفادو دپاره د هیـڅ کومی مــبدی
خـیال نه ساتي او د چـوکی نوکر
نه شی کـولی چه د ملي دردونـــو د لیری کولو دپاره خدمت و کـړي .
اجینت خـو د وطن ټول مـوجودیت تباه کـوي !
د جاهــلو او لیونو څـخه هیله خطـا ده !
استعماراواستغلال په همدی خوښ
دي چه خلک په دام کښی ګیر کړي ! د
روشنفکری اطـلاق او نوم مغشوش شوی ښکاری او یو څو کاذب شخصیتونه د
قـدرت واګـی په لاس کښی لـری.
د ملت پرستی دعوی له هر چا څخه
زیاتی ملي خاینان کوی او واقعي وطن او ملي غو
ښتونکی یو دبل پسی په تورونو تورن کیږی ، په مشکلاتو مواجه
، له صحنو څخه وتلی او ویسنل کیږی چه په تدریجي رنځ او مرګ رنځــور او
مــري .
نــو په داسی نــاوړی شرایطو
کښی به څـوک د دی پو ښتنی چـه :
دا څــه حال دی ؟ ریښتنی ځـواب وویلـي شــي !!!
که څـوک و وایی چه کار
نشته او په میـلونو وطنوال خپل ګران وطن په ډیر بد حال پر یږ دي او په
خارجي وطنو کښی اکثر د چټلیو د پاکولو مزدوری او د شرم او عــار
ژوند کوي .
نو په مقابل کښي ورته ویل کیږي
چه د تا په چا څه ؛ او که نه د خلکو افکار پـاروی !!
که ووایــی : دا
دومـره خـارجي مرستی څـه شـوی ؟
وایی : ستا په سیاست کښی کار
نشته دی او نه چا د خیرات چیری حساب غو ښتی دی! په هغـــه راغلي او په هــوغه
لاړی. اوس لا دا د خارجي ډبلو ملیستیا و بــوج د ملـت د بودجـی په سر دی!!
ما وویـــل : د ملت
بودجـه یعنـی څـه ؟
ده وویــــل : دا
چه یوازی د ملت په نوم یادیږی او ملت پکښی د نظر یی او هیڅ ډول تصرف کــولو حق نه لـری ، او یـوازی د استبدادی قـدرت دبقــا د پاره خد
مت کـوی .
که و وایــی :
د لته کار، د کار خلکو ته نه سپارل کــیږی ؟
وایـی : شخصي عقده
لری او که نه احمد او محمود خو که لیسانسه نه دی ، شـپږم
پاس او دولسم پاس خو دي او له بلی خـوا زمونږ سویه د
ډاکټر د نظریـو تحمـل نه شي کـولی !
که و وایـــی : د
وطـن اقتصادي وضع په دا ډول
ښه کــیدی نه شي ؟
وایـــی : انتــظار و یستل په کار دي،
او بی شرطـه قیده او تحلیل څخه
تسلیمید و تـه ضرورت دی . او کـه نه د
چنګــیز او هــلاکو لـه لاسه به پــو پنا شي !!!
هـــو ! دی دلــته د شلــم قــرن چنګیز
او هــلاکو دی .
که و وایی : دا د قدرت خاوند خو
په ښکاره ډول د خپل قدرت څخه ناوړی استفاده کوی .
وایـی : ته د دی
حق نه لـری چه په لو یا نو با ندی اعتراض و کړی . اطـاعت ! اطـاعت ! حتی د ړونــد او کــوڼ اطــاعت
! لاس په سینه او سر په رکــوع ؛ اطـاعت ! اطـاعت
! او که نه ؛ دا ډبلــی او ستا سر !!!
که و وایـــی
: د خلکو د دعوو ګـراف جګ شوی دی ، ظلمونه او تجـاوز، مرګ
، ژوبـله ، چـور او دهشـت له انـدازی څـخه زیـات دی .
نو وایــــی : نه
خیر داسی نه ده !!
او یو څـه داسی
ځـــوابونه به درته و تراشی چه په رڼــا ورځ
به لمــر په دوو ګــو تو پټ کــړی او پـه زړه کښی
به دننـه د یـو داسی نظـریی د ښکاره کــوونکو او اصلاح
غــو ښتونکــو د محــوه کیدو په د سیسو غــور کــوی !!
که و وایـــی : دلته له
یــوه خوا د تعلیم او تربی په نوم خلک غو
لول کیږی او له بلی
خوا د واقعي پوهـی او پو هانــو په
ضد مجادله روانه ده .
وایــــی :
داسی راز افشا کول خطر لری !!
که و وایـــی :
تشخیص ، انتصاب ، لیارښو دنه او کنترول خطــا دی ؛ ملي
اداره او تنظیم نشته ، ښه او بـد ، دوست او دښمن
مغشوش شـوی دی.
وایـــــی : ستا په
دی کښی حــق نشته ، خیـر خـیرت دی !!
که و وایـــی
: دا قوانین خو دملت د طبیعی رموزو سره
موافقت نه لری ، ځنګلي بڼه یی زیاته ، د وحشت ،
نا معـقولیت او د ړونـد استبداد خواص پکښی ډیـــر دی .
وایــــی :
څه مو چه خوښه ده هغه کوو ، او تر څو چه مو دا کوټک او ډنده په
لاس کښی ده ، چلوو به یی !!
که و وایـــی
: پـــو ښــتنه مــــړه ده .
وایـــــی : ښه ده
چه مـړه ده ، او که نه مونږ به یی کارته نه و و پریښی !!
یعنی هغه کارته چه دوی یی د عمومي
تباهــی لپاره کــول غواړی ، ښه نو په داسی
شرایطو کښی چاره څه ده ؟ اوواقعي د وطن او
وطنوالو د ژوند د ښه کیدو عاشقان څه وکړی؟
چیری
لاړشی د چا څخه مرسته و غواړی؟ څــو مره انتـظار
وباسی ؟
یــو ډارن غــږ
کــړ : چـوپ ! چـوپ !
بس په چوپه خوله ، د عمومي تباهی او د مرګ
انتظار دی ؛ او یا د کوم غیبي
ملي او عاطفوی قدرت په و
سیلی مثبت تحول او بدلون !
ما و ویــل : نه نه مه ډاریــږی ؛ زه به په پـوره جرآت
خپل مسوولیت پورته کـوم او وایـم :
هـله خپل
تاریخي مسوولیت ته پـام و کړی، او د ژو نـد د
رسالت په خوا متوجه شـي .
د هر پو ه وطنوال فریضه ده
چه نور نو په یـوازی بی عمله مترقي نومونو د تباه
کوونکو عناصرو په دوکـو
ونه غــو لیږی او د دی مخربی و ضعی د
بدلـون لپاره ، په عمومي عملی
اقـــدام او قــیام پــیل وکـړی
.
****
سعید افغاني
د ۱۳۵۶ هجري شمسي کال ــ کابل
ترتیب کوونکی : برهان الدین « سعیدی »
|